پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

قیمت ضایعات آهن

ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ| طراحی سایت فروشگاهی| بهینه سازی سایت seo

۲ بازديد
۰ ۰

با وجود این که قیمت ضایعات آهن هر روزه دچار تغییر می‌شود، اما همچنان ضایعات آهن و بازیافت آن در کشور ما و بازارهای جهانی دارای اهمیت بالایی می‌باشند. عامل‌های مختلفی مثل عرضه و تقاضا، بالا رفتن قیمت ارز، مخارج حمل و نقل در این تغییرات قیمت اثرگذار هستند.

 

قیمت ضایعات آهن

 

عوامل تاثیرگذار در قیمت ضایعات آهن

ضایعات آهن و بازیافت آن در کشور ما و بازارها در جهان دارای ارزش ویژه‌ای است، به طریقی که هر روزه قیمت ضایعات آهن دچار تغییرات می‌شود. عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، افزایش نرخ ارز و هزینه‌های حمل و نقل می‌تواند در قیمت ضایعات آهن تاثیرگذار باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم بررسی دقیق‌تری از این موضوع داشته باشیم با ما تا پایان این همراه باشید.

1- بالا و پایین آمدن عرضه و تقاضا: معامله ضایعات آهن دقت بالاتری از معامله مابقی فلزات دارد و قیمت ضایعات آهن در اثر بالا و یا پایین آمدن عرضه و یا تقاضا تاثیرش بیشتر می‌شود. بنابراین کاملا طبیعی می‌باشد که افزایش تقاضا قیمت ضایعات آهن را بالا ببرد و کاهش عرضه قیمت آن را پائین ببرد. همچنین طبیعی می‌باشد که این افزایش عرضه، باعث خوشحالی خریدار ضایعات در محل شود. چرا که باعث کاهش قیمت ضایعات این فلز می‌شود و خریداران می‌توانند با قیمت کمتری ضایعات را از مردم بخرند و سود بیشتری ببرند. از این رو عرضه و یا تقاضا نه تنها روی قیمت ضایعات آهن اثر مستقیم دارد، بلکه روی همه ضایعات فلز نیز تغییر ایجاد خواهد کرد.

2-  افزایش نرخ ارز: در کشور ما نرخ دلار و ارز دارای نوسان زیادی است. طوری که هر روزه قیمت‌ها دچار تغییر می‌شوند و خرید و فروش ضایعات آهن و در کل ضایعات فلزی نیز مستثنی از این نوسانات نمی‌باشند.

3-  افزایش قیمت آهن در معاملات جهانی: همان‌گونه که قبلا اشاره شد، قیمت آهن در معاملات جهانی هم دارای نوسان است. بنابراین از دلایل مهم که تاثیر مستقیم در قیمت ضایعات آهن دارد، معاملات جهانی می‌باشد.

4- مخارج حمل و نقل: ضایعات آهن جهت حمل به انبارها و کارخانه‌ها برای تولید نیازمند سوخت هستند.  طبیعی است با افزایش قیمت سوخت در کشور ما و در کل عوامل موثر در بالا رفتن مخارج حمل و قیمت کرایه‌ها نیز افزایش می‌یابد و قیمت ضایعات آهن نیز بالا می‌رود.

5- صنایع وابسته :

در بعضی صنعت‌ها که دچار افزایش قیمت شده‌اند، مثل خودروسازان ، کشتی‌سازی و .... با افزایش محصول این صنایع، قیمت ضایعات آهن نیز می‌یابد.

6-  قیمت جهانی نفت :

قیمت نفت تاثیر بالایی در بازار کشور ما دارد؛ بنابراین بالا و پایین رفتن قیمت نفت، قیمت ضایعات آهن را دچار تغییرات می‌کند.

7-  افزایش قیمت آهن :

افزایش قیمت خود آهن، روی قیمت ضایعات آهن اثرگذار است و باعث افزایش آن می‌شود. پیرو آن قیمت‌های بازیافت آهن هم افزایش می‌یابد.

8- جدا کردن انبار ضایعات آهن:

از موردهایی که در قیمت ضایعات آهن موثر است، جداکردن انبارهای ضایعات است. چرا که این جداسازی شامل هزینه است و در آخرین قیمت خرید ضایعات آهن تاثیر دارد.

9-  نوسانات قیمت مواد اولیه در تولید آهن :

بزرگ‌ترین سازنده مواد خام فلزات مانند سنگ آهن، کشور چین است. بنابراین قیمت مواد اولیه اصلی مانند سنگ آهن و همچنین قیمت مواد اولیه پایه مانند نیکل و کروم از مهمترین عواملی هستند که در قیمت نهایی آهن‌آلات تاثیر مستقیم دارند.

10- بورس کالا: از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در آخرین قیمت ضایعات آهن ، بورس کالا است. بورس کالا مکانی است که خریداران و فروشندگان در آن داد و ستد می‌کنند. افزایش خرید و فروش و عرضه و تقاضا می‌تواند تاثیر بسزایی در قیمت نهایی محصولات فولادی، آهن و به تبع آن ضایعات آهن داشته باشد.

 

عوامل موثر ضایعات آهن

 

اهمیت خرید و فروش ضایعات آهن

ضایعات آهن به این علت که مجدد در تولید استفاده شود، نیازمند بازیافت هستند. به این جهت نه تنها خرید و یا فروش ضایعات آهن بلکه بازیافت آن و بازگشت به تولید نیز اهمیت بالایی دارد که از عوامل موثر روی قیمت ضایعات آهن می‌باشد.

 

اهمیت خرید و فر.ش ضایعات آهن

 

نتیجه گیری

قیمت ضایعات آهن در محل‌ها و زمان‌های گوناگون متغیر می‌باشد؛ بنابراین هرگز نمی‌‌توان قیمت ثابتی برای وزن آهن و یا فلزات دیگری در نظر گرفت. قیمت‌ها بسته به عامل‌های گوناگون مانند قیمت خرید و فروش از راه گفتگو مستقیم مابین خریدار ضایعات آهن و فروشنده، یا به صورت غیرمستقیم و توسط اینترنت معین می‌شود. تماس با کارشناسان با تجربه ایران ضایعات2 شما را از آخرین قیمت ضایعات آهن آگاه می‌سازد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.