پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

طراحی سایت فروشگاهی

ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ| طراحی سایت فروشگاهی| بهینه سازی سایت seo

۵ بازديد
۰ ۰

طراحی سایت فروشگاهی

 

در دنیای امروزه تجارت، مهمترین اصل طراحی سایت فروشگاهی است. شاید بیشتر کسب و کارها این موضوع را نادیده بگیرند، اما سرعت تکنولوژی به حدی است که مشتریان زیادی در سراسر دنیا روش خرید و فروش اینترنتی را انتخاب می‌کنند و این روند روز به روز در حال افزایش است، به همین علت طراحی سایت فروشگاهی اهمیت بالایی در فروشگاه اینترنتی دارد. شرکت طراحی سایت پویاآرت همراه تیم طراحان سایت حرفه‌ای توانسته با استراتژی بازاریابی دیجیتالی نوین، بستری قوی را جهت پیشرفت کسب و کار شما عزیزان فراهم آورد.

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

دلایل طراحی سایت فروشگاهی

امروزه بنا به دلایل متعددی همچون هزینه و زمان روش‌های بازاریابی قدیمی نظیر بازاریابی حضوری،  تلفنی، چاپی و ... منسوخ شده‌اند و بازاریابی آنلاین جای تمام این روش‌ها را گرفته است. اینترنت و دسترسی به آن در سراسر جهان بسیار آسان شده است. با طراحی سایت فروشگاهی و یا این‌که با طراحی سایت شرکتی امکان بازدید افراد در سراسر جهان فراهم شده است و این موضوع سبب شده است که تعامل افراد با مشاغل اینترنتی بیشتر شود و بر روی خرید تاثیر مثبت بگذارد و این شیوه‌ی خرید در سال‌های اخیر که مساله کوید ۱۹ تمام جهان را درگیر کرده است بیشتر شده است و موجب تغییر رفتار مشتریان، از خرید آفلاین به خرید آنلاین شده است. در ادامه به مزایا و امکانات یک طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای می‌پردازیم.

 

طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

وقتی برای فروشگاه خود از طراحی فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنید، یعنی در واقع شما یک فروشگاه دیگر افتتاح کرده‌اید با این تفاوت که مشتریان بیشتری امکان بازدید و خرید خواهند داشت. سایت‌های فروشگاهی برای مشتریان محدودیت زمانی و مکانی ندارند، پس مشتریان با اطمینان در هر لحظه از شبانه روز و در هر جایی از دنیا که هستند می‌توانند آن‌ها را بازدید کنند. تداوم فعالیت ۲۴ ساعته امکان خرید را در هر لحظه فراهم می‌کند.

 

اهمیت سئو در طراحی سایت فروشگاهی

به طور میانگین روزانه میلیون‌ها مشتری موضوعات مختلفی را در گوگل سرچ می‌کنند. کیفیت خوب در طراحی سایت فروشگاهی باعث دیده شدن سایت در اولین رتبه گوگل می‌شود. اما معیارهایی موجب می‌شوند که سایت فروشگاهی شما جزو ده رتبه اول گوگل باشد.

وقتی طراحی سایت فروشگاهی شما به صورت درست و بهینه باشد، سئو سایت فروشگاهی پایه‌ریزی می‌شود. پس از این شما وقتی محتوای مناسب را در سایت قرار دهید در رتبه بالای گوگل قرار می‌گیرد‌. هر طراحی که اصول سئو سایت را رعایت کند، گوگل نیز این سایت را مناسب تشخیص می‌دهد و برای کاربران در ابتدای صفحه مرورگر قرار می‌دهد.

 

اهمیت سئو در طراحی سایت فروشگاهی

 

 

ویژگی‌های طراحی سایت فروشگاهی موفق

از آن جایی‌که هدف سایت‌های فروشگاهی رفع نیاز مشتری در ارتباط با محصولات فروشگاهی است. سایت فروشگاهی برگزیده، باید در تلاش باشد تا خویش را در جایگاه مشتری‌ها قرار دهد و نیازهای آن‌ها را بشناسد.

یک طراحی سایت فروشگاهی خوب دارای سرعت سایت بالا، توضیحات کافی برای محصولات، امکان مشاوره برخط مشتریان، تخفیف ویژه، امکان دریافت انتقادات و پیشنهادات در سایت است.

 

امکانات طراحی سایت فروشگاهی

امکاناتی از قبیل داشتن سبد خرید، طبقه‌بندی محصولات، قابلیت متصل شدن به بانک، اطلاع از خرید با ایمیل و یا موبایل، ریسپانسیو، داشتن قابلیت نظرسنجی، ابزار مقایسه برای محصولات، برخورداری از ابزار فیلتر محصولات بر اساس ویژگی‌های دلخواه، انواع روش‌های خرید و ارسال، مدیریت حساب‌های بانکی، لیست علاقه مندی‌ها، مدیریت سفارش‌ها و پرداخت‌ها، برخورداری از برنامه چاپ خودکار سفارش، امکان اعمال کردن تخفیفات، مدیریت واحدهای پولی، سیستم b2b نیاز در طراحی سایت فروشگاهی است.

همچنین داشتن صفحه تماس، مدیریت گالری و تصاویر، مدیریت سوالات کاربران و ..... نیز مهم است. این امکانات در واقع امکانات کلی هستند و هر فروشگاهی می‌تواند با توجه به محصولاتی که نمایش می‌دهد، امکانات سفارشی را به سایت اضافه کند و در درج کردن امکانات اختصاصی هیچ محدودیتی برای برنامه‌نویسان نیست.

 

امکانات طراحی سایت فروشگاهی

 

انواع پرداخت‌ها در طراحی سایت فروشگاهی

معمولا در طراحی سایت فروشگاهی بخش ویژه‌ای را به نحوه‌ی پرداخت و خرید اختصاص می‌دهند. در زیر به دو روش متداول پرداخت اشاره می‌کنیم.

پرداخت آنلاین: در این شیوه‌ی پرداخت کاربر قبل از اینکه محصول را دریافت کند، باید هزینه‌ی کامل آن را به صورت آنلاین پرداخت کند تا محصول برای او ارسال گردد. در فروشگاه‌های اینترنتی این روش مرسوم‌ترین روش پرداخت می‌باشد.

پرداخت در محل: در این شیوه شما محصول را سفارش می‌دهید ولی هزینه‌ی آن را بعد از تحویل کالا پرداخت می‌کنید. احتمال کلاهبرداری در این روش کاهش پیدا می‌کند.

 

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

یکی از مطمئن‌ترین و ارزان‌ترین شیوه برای دیده شدن در سطح جهانی طراحی سایت فروشگاهی می‌باشد. به‌ طور کلی هزینه‌ای که برای طراحی وب سایت به شرکت‌های طراحی پرداخت می‌شود با توجه به معیارهایی از قبیل توجه به استانداردهای برنامه‌نویسی، جذابیت و کیفیت طراحی، تعرفه وب سایت تعیین می‌شود. هر چه این متریال‌ها قوی باشند بر روی کیفیت تاثیر می‌گذارند و قیمت بالاتری را هم شامل می‌شود.

 

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

 

مزایای مجنتو در طراحی سایت فروشگاهی (اینفوگرافی)

نسخه‌های متفاوت مجنتو

1- مجنتو متن ‌باز (Magento Open Source)

این نسخه از مجنتو رایگان بوده و برای کسب و کارهای مختلف پاسخگو خواهد بود. البته برای استفاده از امکانات این نسخه لازم است تا یک توسعه دهنده استخدام کنید.در نسخه متن باز شما به پشتیبانی و همچنین تنظیمات اصولی مجنتو از قبیل افزودن دسته‌بندی محصولات، گروه‌های کاربران، کوپن تخفیف و . . . دسترسی دارید. به علاوه، می‌توانید افزونه‌های هیجان‌انگیزی مانند «چندفروشگاهی»، «محصولات مرتبط»، «پیش‌ فروشی» و «فروش جانبی» را دانلود کرده و استفاده کنید. این نسخه سابقا با نام Community شناخته می‌شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.